Izjava o trci za VN Meksika


Izjava za medije.
28. oktobar 2019.

Tim Renault F1 je osvojio novih pet bodova u trci za VN Meksika na stazi braće Rodriguez, jer su se Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg rangirali na osmo odnosno deseto mesto.

Rangiranje vozača među pet najboljih znači da je tim u Monci osvojio 22 nova boda, što je najveći dobitak jednog takmičarskog vikenda od pobede Fernanda Alonsa 2008. u trci za VN Japana.

Daniel Ricciardo se sa trinaestog startnog mesta tokom trke probio na osmo, a u završnom delu neustrašivo se borio za sedmo sa Perezom koji je vozio na domaćem terenu. Australijanac je dobro startovao, u prvom krugu pretekao timskog kolegu Hülkenberga, a zatim je na tvrdim pneumaticima izdržao celih 50 krugova što mu je omogućilo da bez posebnih problema osvoji osmo mesto.

Nico Hülkenberg je kroz cilj trebalo da prođe iza Ricciarda, ali u samoj završnici zadnjeg kruga na njega je naleteo Danil Kvjat, zbog čega je u cilj stigao sa oštećenim bolidom i tek na jedanaestom mestu. Kvjat je zbog izazivanja sudara dobio kaznu od 10 sekundi i Hülkenberg je na osnovu toga u zvaničnoj kvalifikaciji napredovao na deseto mesto.

Mexico-F1-GP-photo-1

Nico Hülkenberg, br. 27, 12. startno mesto, 10. mesto u trci

Svakako danas smo hteli da postignemo više, zato je samo jedan bod u suštini razočaravajući. Možda smo bili malo nestrpljivi sa ranijim zaustavljanjem u boksu. Pred kraj trke imao sam nekih problema s bolidom, dok sam se trudio da održim ritam. O incidentu u zadnjoj krivini nema mnogo toga da se kaže. Bio sam deveti, ali prianjanje bolid je bilo slabije, Danil (Kvjat) me je gurnuo i nije bilo potrebno mnogo da se zarotiram. Šteta, jer smo zbog toga izgubili još jedan bod.

Daniel Ricciardo, br. 3, 13. startno mesto, 8. mesto u trci

Dobro je da smo osvojili bodove. Moglo je biti i malo više da sam uspeo da preteknem Pereza, ali mi to nije uspelo. Pokušao sam u prvoj krivini, možda malo prekasno, i to mi nije uspelo. Start na tvrdim pneumaticima bio je veoma uspešan i to nam je obezbedilo dobru polaznu osnovu za ostatak trke. Bodove smo osvojili sa oba bolida i može se reći da smo imali prilično dobar dan. Prošla nedelja bila je veoma teška za tim, zato sam ponosan na sve pa i na to kako smo održali takmičarski duh. Brzo smo se pribrali i time možemo biti zadovoljni, ali sada treba gledati napred i sačuvati takmičarski nivo.

Cyril Abiteboul, generalni direktor Renault Sport Racing:

Svaki vikend pokazuje da se okolnosti menjaju, ali scenario ostaje isti: slabi smo u kvalifikacijama, što uspevamo preokrenuti u trci zahvaljujući agresivnoj strategiji i dobrom izvođenju. Danas je bio još jedan takav primer, pri čemu smo imali prednost slobodnog izbora pneumatika za start trke. Moglo je biti i malo bolje kada se Daniel otvoreno borio sa Perezom, a Kvjat ne baš čisto sa Nicom, pri čemu je na kraju najviše dobio Gasly. Ali trka je takva, a ja više volim da se fokusiram na nas. Vozači su odlično obavili svoj posao i u datim uslovima u klasifikaciji postigli najviše što je bilo moguće, a tokom trke su se pobrinuli da pneumatici izdrže do kraja. Tim u boksu je isto tako obavio fenomenalan posao rešavanjem problema u subotu ujutro. Moramo se osloboditi svega što ometa puno iskorišćavanje naših mogućnosti ili prilike naših žestokih takmičara na stazi ili izvan nje.

Napomena: Nakon prethodne trke u Japanu, Racing Point je uložio protest protiv tima Renault F1 zbog navodno nedozvoljenog dodatka za raspodelu kočione sile. Sportski funkcioneri su nakon analize utvrdili da Renault nije prekršio tehnički pravilnik, ali da je po njihovim mišljenju prekršio sportski pravilnik. Tim Renault F1 je zato diskvalifikovan iz trke za VN Japana. Renault je izrazio žaljenje zbog tako proizvoljne odluke, ali uprkos neslaganju neće se na nju žaliti.

PROČITAJTE VIŠE
_____________________

Dodatna objašnjenja:
Renault Nissan Srbija
internet stranica: www.renault.rs