Novi Renault Captur: potpuno novi, ali u potpunosti Captur



Captur, predvodnik u segmentu gradskih sportskih terenaca, od lansiranja na tržište 2013. godine ostvario je ukupnu prodaju od 1,2 miliona primeraka. Ubrzo je postao najprodavaniji model u svom segmentu, kako u Francuskoj tako i u Evropi.

21229587_2019_-_New_Renault_CAPTUR

Novi Captur dolazi na tržište sa izrazito jakom konkurencijom početkom 2020.godine sa obnovljenim i do sada dokazanim identitetom. Novi izgled ističe usavršene linije sportskog terenca koje su koliko atletske toliko i dinamične. Ostaje i dalje prilagodljiv, ali mnogo prijatniji zahvaljujući revoluciji u dizajnu unutrašnjosti sa kojom doseže nove dimenzije u domenu tehnologije i kvaliteta. Njegove funkcije i oprema su na nivou modela više klase.

Tehnološka dimenzija novog Captura oslanja se na tri stuba mobilnosti sutrašnjice:

• Elektrificiran pogon: u okviru svog plana Grupa Renault će imati u svojoj ponudi 12 elektrificiranih modela. Novi Captur će biti prvi među njima dostupan sa hibridnim pogonskim sklopom nazvanim E-TECH Plug-in koji je rezultat sopstvenog tehnološkog razvoja Renaulta i Alijanse.

• Povezanost: u istom roku biće 100 % povezanih vozila na ključnim tržištima kompanije. Novi Captur ovaj zamah savršeno ilustruje novim multimedijalnim sistemom za povezivanje i ekosistemom Renault EASY CONNECT.

• Autonomna vožnja: u okviru svog plana Grupa Renault će tržištu ponuditi 15 modela opremljenih tehnologijom za autonomnu vožnju. Novi Captur će biti jedan od predvodnika u ovoj oblasti. Zajedno s novim Cliom na masovnom tržištu B segmenta, demokratizovaće pomoći u vožnji koje vode ka autonomnoj vožnji bez vozača.

Obnovljen spoljašnji izgled, poboljšan identitet sportskog terenca

Elegantno oblikovani blatobrani, udubljenja na bokovima i »plutajući« krov: novi Captur je prepoznatljiv na prvi pogled. Još je više naglašen atletski i dinamičan izgled, detaljno obnovljen u skladu sa poboljšanim genetskim dizajnom sportskog terenca. Obnovljena spoljašnjost mu je dala modernije linije, naglašenije i izražajnije, koje istovremeno poštuju čulne aspekte onog što u Renaultu zovu »French Design«. Novi Captur je nešto duži (4,23 metra, za 11 cm više) sa naglašenim 18-inčnim naplatcima (u zavisnosti od verzije) i većim međuosovinskim rastojanjem (2,63 metra, za 2 cm više). Novi definisan izgled, izuzetna preciznost spojeva, već od osnovne verzije serijski ugrađena svetila isključivo sa LED diodama, svetlosni potpis marke u obliku obrnutih slova C napred i pozadi, uža zadnja svetla i ukrasni hromirani umeci značajno doprinose poboljšanju kvaliteta.

Sa još boljim atletskim izgledom i podignutom bočnom linijom, novi Captur ima autentičan izgled sportskog terenca. Njega dodatno pojačavaju posebni elementi kao što su zaštitne obloge ispod prednjeg i zadnjeg branika, crne zaštitne ivice prednjeg dela karoserije i blatobrana kao i aluminijumski krovni nosači. Naboran, prema maski spušta se poklopac motora, naglašeniji nagib krova pozadi i smanjenje zastakljenih površina obezbeđuju mu veći stepen dinamičnosti.

Važan deo personalizovane ponude za novi Captur je krov koji može biti u boji karoserije ili kontrastne boje.

Revolucija u dizajnu unutrašnjosti za putnički prostor visokog kvaliteta

Revolucija u dizajnu unutrašnjosti koju je prvi doneo novi Clio, nastavlja se u novom Capturu koji se penje stepenicu više. Preuzima dizajn »Smart Cockpit« koji je blago okrenut prema vozaču i novu »plutajuću« centralnu konzolu. U njemu su najnovije tehnologije, ističe se najvećim ekranom u klasi i obezbeđuje izuzetno moderna ergonomska rešenja za još bolji osećaj vožnje.
Međutim, on nije revolucionaran samo kada je u pitanju vozačev položaj. Ceo putnički prostor je dobio novu dimenziju u pogledu kvaliteta i udobnosti i deluje kao iz više klase automobila. Vrhunski materijali, mekana obloga instrument table, obloge vrata i okvir centralne konzole, pažljivo obrađeni spojevi i novi dizajn sedišta: efekti se osećaju na svim nivoima.

Ekran multimedijalnog sistema

Ključni element instrument table »Smart Cockpit« je 9,3-inčni ekran multimedijalnog sistema koji je dvostruko veći od 7-inčne verzije i najveći je ekran u ovoj klasi. Vertikalni tablet putničkom prostoru daje savremeniji izgled, a njegova blaga zakrivljenost poboljšava čitljivost ekrana. On je blago okrenut prema vozaču i zajedno sa novim povezanim multimedijalnim sistemom Renault EASY LINK nudi kompletan izbor jednostavno dostopnih i korisnih multimedijalnih, navigacionih i informativno-zabavnih funkcija kao i postavke sistema MULTI-SENSE.

Digitalna instrument tabla

Novi Captur, po uzoru na novi Clio, ima digitalnu instrument tablu. Ekran u boji veličine od 7 do 10,2 inča omogućava vozaču veoma intuitivno prilagođeno iskustvo vožnje. Verzija veličine od 10,2 inča uključuje i prikaz GPS navigacije. Sa dva ekrana, 9,3- i 10,2-inčnim, novi Captur ima najveću površinu ekrana u svojoj klasi.

Plutajuća konzola

Centralna konzola je još jedan ključni sastavni deo dizajna »Smart Cockpit« u novom Capturu. Podignuta je radi bolje ergonomije vozačevog položaja i kako bi mu ručica menjača bila pristupačnija, a njena najsofisticiranija verzija ima potpuno novi »plutajući« dizajn koji u putnički prostor unosi osećaj lakoće. Pored toga, oslobađa prostor za odlaganje i indukciono punjenje pametnog telefona. Na ovoj »plutajućoj« konzoli (»Flying Console«) je futuristička elektronska ručica automatskog menjača EDC »e-shifter« koja nema mehaničku vezu sa menjačem. Pruža glatke i precizne pokrete koji daju svoj doprinos osećaju vožnje. Ručica ima oblogu prilagođenu unutrašnjoj opremi kao i ambijentalno osvetljenje sa diodama.

Instrument tabla

Instrument tabla novog Captura je od gornje strane do donjeg dela obložena penastim materijalom namenjenim funkcionalnom delu kao što je pretinac za rukavice i potpuno je novog dizajna. Svi napori bili su usmereni na osiguravanje njenog kvaliteta. Horizontalni središnji deo na dva nivoa namenjen je za ventilacione otvore i ukrasne elemente po vašem izboru. Donji deo ispod centralnog ekrana, rezultat je posebne brige za ergonomiju: »klavirske tipke« i komande za upravljanje klima uređajem su nadohvat ruke vozaču.

Prtljažnik

Novi Captur, isto kao i novi Clio, ima niskotonski zvučnik vrhunskog audio sistema BOSE ugrađen u desnu stranicu kako zbog njega ne bi bio okrnjen prostor za prtljag. Kapacitet prtljažnika je povećan na 536 litara (najveći u njegovoj klasi), a pored toga nudi još 27 litara raznih mesta za odlaganje. Zapremina prtljažnika može da se poveća uzdužnim pomeranjem zadnje klupe za 16 centimetara i odstranjivim dnom koji omogućava uređenje prtljažnika u dva nivoa za lakši svakodnevni utovar. Ovo stvara skoro ravno dno, kada su zadnja sedišta preklopljena, dužina prtljažnika je povećana na 1,57 metra, što je za 11 centimetara više nego u prethodnoj generaciji.

PROČITAJTE VIŠE