POSLE 24 SATA LE MANSA ZAHVALJUJUĆI ALPINE ODJEKIVALA JE MARSELJEZA

Besprekornom vožnjom Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes i Stéphane Richelmi su u bolidu Signatech-Alpine s brojem 36 ovogodišnju trku 24 sata Le Mansa završili pobedom u klasi LMP2.
Pored toga posada je dakođe postigla impresivno peto mesto u ukupnom poretku.
– Ovaj ishod trke zajedno sa pobedom iste posade u Spa-u znači da je sada sa značajnom prednošću na čelu ukupnog poretka svoje klase za svetsko prvenstvo u trkama izdržljivosti FIA WEC.

Posada Nelson Panciatici, Ho-Pin Tung i David Cheng u automobilu Baxi DC Racing Alpine s brojem 35 je bila na dobrom putu da se popne na postolje, ali je u nedelju rano ujutro morala da odustane.

alpina-le-manse-marseljeza

„Vreme koje je bilo nepredvidljivo već od samog početka treninga je i tokom trke 24 sata Le Mansa zagorčavalo život vozačima i timovima. U subotu posle podne, pola sata pre starta snažan pljusak je primorao timove da za uvodne krugove trke koriste gume za mokru stazu.

Start trke je bio – po prvi put u 84 godine izvođenja – sa sigurnosnim automobilom, a prava trka je počela tek nakon približno pedeset minuta. Veoma brzo oba bolida Alpine A460 su se našla na čelu klase LMP2. Nakon prvog sata posada Signatech-Alpine s brojem 36 je bila u vođstvu samo malo ispred posade Baxi DC Racing s brojem 35.

Pri naglom sušenju staze i najave novih padavina tim je imao na raspolaganju više strateških opcija u vezi s izborom guma. Na žalost pokazalo se da je izbor bio pogrešan i oba bolida Alpine A460 su morala ponovo da skrenu u boks. Time je posada posle dva sata trke nazadovala na 12. odnosno 15. mesto.

U tom trenutku vremenska prognoza je pokazala da više neće biti kiše. Nicolas Lapierre i Nelson Panciatici koji su bili za volanom od starta trke su bez oklevanja počeli da se probijaju napred. Nakon toga bolid su predali Gustavu Menezesu odnosno Ho-Pinu Tungu, a posle njih za volan su seli Stéphane Richelmi i David Cheng i svaki od njih je doprineo poboljšanju pozicije.

Oko devet uveče, posle prve četvrtine trke, Gustavo Menezes u broju 36 je bio na drugom mestu, a Ho-Pin Tung s brojem 35 se probio među deset vodećih.

Tim je prave temelje za pobedu postavio tokom noći kada je bez oklevanja svoju strategiju prilagodio događanju na stazi. Tako je u zatišju tokom intervencije sigurnosnog automobila tim pod vođstvom Philippa Sinaulta na kompletan preventivni pregled pozvao automobil s brojem 36, jer su znali da će time izgubiti samo malo vremena.

Nakon što je preuzeo vođstvo u svojoj klasi, Nicolas Lapierre je bolid predao Gustavu Menezesu. Kalifornijanac je u svom prvom nastupu u čuvenoj trci u Le Mansu već u prva tri sata za volanom pokazao impresivnu vožnju. Bolid tima Signatech-Alpine se udaljio od najbližih konkurenata i stekao značajnu prednost. Kada ga je u nedelju oko 4. sata ujutro prepustio Nicolasu Lapierru, fanovi su ga u garaži nagradili aplauzom.

Nedugo zatim, Ho-Pin Tunga koji je završio svoju četvrtu izmenu dočekao je isti pozdrav za brzu i pouzdanu vožnju. Kineski vozač se probio na šesto mesto i nakon toga bolid prepustio Nelsonu Panciaticiju.

Francuz je u istom nepopustljivom ritmu napredovao za još dva mesta pre nego što je u nedelju ujutro sunce zasijalo iznad Le Manse. Međutim, posada s brojem 35 je trku završila oko 7.05 sati kada je bolid verovatno zbog tehničkih problema sleteo sa staze. Nakon udara u sigurnosnu ogradu u dvostrukoj krivini Forza Panciaticiju nije preostalo ništa drugo nego da odustane.

Nakon što je tim savladao razočaranje, sva pažnja je usmerena na bolid s brojem 36 koji je tada bio u vođstvu s jedni krugom prednosti. Stéphane Richelmi je vozio veći deo do podneva i uprkos gužvi na stazi sačuvao ravnomeran ritam vožnje i učvrstio poziciju koju su postigli njegovi drugovi u posadi.

Nicolas Lapierre je zatim preuzeo odgovornost i čast da prođe kroz cilj. Nakon još tri besprekorno odrađene izmene, članovi tima Signatech-Alpine mogli su radosno da proslave istorijski uspeh – svoju prvu pobedu u Le Mansu.

Za Alpine ova pobeda je još jedna u nizu već inače impresivnih sportskih dostignuća. Svako ko je bio uključen u francuski automobilski sport, se s ponosom seća zajedničke pobede Alpine A442B sa posadom Didier Pironi i Jean-Pierre Jaussaud 1978. godine. Ovogodišnja pobeda u klasi LMP2 je sedma pobeda Alpine u trci 24 sata Le Mansa i drugi najbolji ukupni rezultat u ovoj čuvenoj trci s dugom tradicijom.

Zahvaljujući dvostrukom broju bodova za poredak u ovoj 24-časovnoj trci, posada Lapierre-Menezes-Richelmi je sada na čelu u ukupnom poretku vozača za šampionat izdržljivosti FIA LMP2, a tim Signatech-Alpine je značajnom prednošću na čelu ukupnog poretka timova.

Bernard Ollivier, zamenik generalnog direktora Alpine: ““Nikada nismo skrivali ambicije da pobedimo u Le Mansu u klasi LMP2. Da bi to postigli sklopili smo pobedničko partnerstvo sa timom Signatech-Alpine u kome je šest vozača koji se dopunjuju, dva veoma brza automobila Alpine A460 i iskusno tehničko osoblje. Već od prvog treninga smo imali pravu brzinu i bili u igri za osvajanje prvog startnog mesta. U trci, vozači su pokazali odličnu vožnju i iz sata u sat se probijali napred. Srčanost i izuzetnost su za Alpine važne vrednosti i mislim da smo ih jasno pokazali krajem ovo nedelje. Ono više što bismo mogli da poželimo od ove izuzetne pobede je podrška preporoda marke Alpine u 2016. godini kada ćemo otkriti novi serijski model?! Čestitam Nicolasu (Lapierru), Gustavu (Menezesu i Stéphanu (Richelmiju) za ovo izuzetno dostignuće čiji efekti će se osetiti širom sveta! Kao i svi ostali u timu, žalim što u cilj nije stigao i naš drugi bolid. Žao nam je Nelsona (Panciaticija) koji se odlično probijao napred i oba njegova druga u posadi Davida (Chenga) i Ho-Pina (Tunga). Nove mogućnosti da pokažu svoje vozačke sposobnosti će imati u sledećim trkama prvenstva FIA WEC.”

Philippe Sinault, vođa tima Signatech-Alpine: ““Mnogima je naša pobeda izgledala obezbeđena već pre trke, što je za nas značilo dodatni pritisak. Zato smo morali da ostanemo čvrsto na zemlji, očuvamo trezvenost i ovoj 24-satnoj trci priđemo s poštovanjem koje zaslužuje. Istovremeno nismo smeli da se oslonimo na čekanje, jer iskustvo kaže da se takvim pristupom u klasi LMP2 ne može pobediti. I ove godine noć je obavila prirodnu selekciju. Sa naše strani smo problem noćne trke rešili produženom izmenom Nicolasa (Lapierra) u najzahtevnijim uslovima. Naša podešavanja su takođe bila prilagođena nižim temperaturama koje obično prevladavaju tokom noći. S druge strane, Gustavo (Menezes) i Stéphane (Richelmi) su vozili besprekorno, bez ijedne napravljene greške. To je izuzetno postignuće za prvo učestvovanje u ovoj trci! Ponosan sam što smo ovu pobedu osvojili sa bazičnim delom tima u čijem stvaranju sam učestvovao pre dvadesetak godina. Ovo je fantastičan uspeh koga ćemo na odgovarajući način slaviti i proslavljati. Kraj vikenda bi bio besprekoran da je bolid s brojem 35 stigao u cilj. Nelson (Panciatici) nije bio kriv za izletanje sa staze. Iznenadili su ga tehnički problemi, a koji je pravi uzrok moramo tek da otkrijemo.”

BAXI DC RACING ALPINE – ALPINE A460 br. 35

Nelson Panciatici: “Naravno da je veliko razočarenje što smo trku završili na ovaj način. Ne znamo još tačno šta se dogodilo na bolidu, ali ispred dvostruke krivine Forza sam se iznenada našao bez kočnice. Prošao sam kroz peščanu zamku i udario u zid. Šteta jer smo se dobro probijali napred i imali smo mogućnost da se borimo za rangiranje na pobedničko postolje. “Za mene lično bio je to nesumnjivo najlepši nastup u Le Mansu. Verujem da sam bio među najbržim na stazi.”

David Cheng: ““Svesni smo da je automobilski sport pun nepredvidljivosti i da to posebno važi u Le Mansu. Bolid je do jutra delovao sasvim dobro i postigli smo dobar, pouzdan ritam vožnje. Na žalost Nelson je imao tehnički problem. Takve stvari se jednostavno dogode. Pozitivno u svemu ovome je da imamo potencijal koji smo dokazali u ovako jakoj konkurenciji. Sada ne mislim ni na šta drugo osim na povratak sledeće godine. Pored toga imamo pred sobom još lep deo prvenstva FIA WEC u kome moramo da se dokažemo.”

Ho-Pin Tung: “U automobilu sam tokom vožnje zaista uživao, posebno noću kada smo odlučili da sa tri pređemo na četiri izmene s istim kompletom guma. Imao sam dobar ritam, iako nije bilo uvek lako da se probijam između ostalih automobila. Doživeo sam nekoliko trenutaka straha na primer, kada su u krivini tik ispred mene sudarila dva automobila! Ipak uspeo sam da ih zaobiđem. Tokom vremena uporno smo se probijali napred, zato je bilo veliko razočaranje kada smo iz tako dobre pozicije bili prisiljeni da odustanemo.”

SIGNATECH-ALPINE – ALPINE A460 br. 36

Nicolas Lapierre: “Ova pobeda mi izaziva mnogo emocija. U Le Mansu predstavljati marku Alpine je zaista nešto posebno, takođe raduje me što sam se na početku ovogodišnje sezone pridružio timu Philippa (Sinaulta). Naša trka je tu i tamo obeležena nekim zapletom, na primer strateški izbor guma na početku trke, koji nije bio idealan za uvodne krugove. Međutim imali smo najbrži automobil i mogli smo na stazi uspešno da nadoknadimo izgubljeno vreme. Na kraju smatram da su za ovu pobedu jednako zaslužni kvalitet tima i oba moja druga u posadi kao i moja vožnja. Gustavo i Stéphane su svoj zadatak obavili izuzetno; postigli su stanje duha kakvo je potrebno za uspešan nastup u Le Mansu.”

Gustavo Menezes: ““Moje poznavanje Le Mansa je bilo ograničeno na video snimke koje sam gledao na internetu, ali nastup ovde je bila jedna od mojih životnih ambicija. Zato je neverovatno da sam pobedio već u prvom pokušaju. Za pobedu svako je morao da pokaže najviše što može i pri tom sačuva trezvenost. Krajnji rezultat nije posledica sreće već je plod napornog rada. Ovo osećanje je nenadmašan. To je ostvarenje sna. Vozio sam tri duge izmene: Prvo trostruku, zatim četvorostruku i još jednu trostruku. Između vožnji nisam mnogo spavao, jer sam želeo da sve doživim u punoj meri. Bolid je bio besprekoran s veoma predvidljivim voznim karakteristikama, pa čak i trošenjem guma. Ovo nam je u velikoj meri olakšalo posao za volanom. Stati na pobedničko postolje na kraju ove trke je najlepši osećaj na svetu!”

Stéphane Richelmi: ““Poslednje tri nedelje tim je odlično obavljao temeljne pripreme za trku 24 sata Le Mansa. Neverovatan osećaj je da nam se to vratilo osvajanjem pobede za tim i za Alpine. Trku smo bez sumnje počeli kao favoriti za pobedu, ali smo pokušali da zaboravimo na to da bismo mogli da ostanemo fokusirani na svoj zadatak. Lično sam uživao u vremenu koje sam proveo sa Nicolasom i Gustavom u kućici u kojoj smo zajedno provodili večeri. Raduje me takođe što do sada imam pobedu u Monaku (napomena: u trci formule GP2 2014. godine) i u Le Mansu. Smatram da se ove trke vrede najviše. Sve to mi podstiče želju da nastavim ove avanture i motiviše me da sa ovim fantastičnim timom postignem još više.”

Rezultat trke 24 sata Le Mansa (LMP2)
1. Signatech Alpine, br. 36 357 krugova, 24 h 00 m 39,911 s
2. G-Drive Racing, br. 26 + 2 m 40,640 s
3. SMP Racing, br. 37 – 4 kruga
4. Strakka Racing, br. 42 – 6 krugova
5. Eurasia Motorsport, br. 33 – 9 krugova
6. Greaves Motorsport, br. 41 – 9 krugova
Baxi DC Racing Alpine, br. 35 odustajanje posle dobrih 16 sati tj. 207 krugova

 

 

Ukupan plasman timova za šampionat FIA LMP2 bodovi
1. Signatech Alpine, br. 36 87
2. G-Drive Racing, br. 26 66
3. RGR Sport by Morand, br. 43 56
4. Extreme Speed Motorsports, br. 31 44
5. SMP Racing, br. 37 42
6. Strakka Racing, br. 42 34
7. Extreme Speed Motorsports, br. 30 26
8. SMP Racing, br. 27 22
9. Baxi DC Racing Alpine, br. 35 8
10. Manor, br. 44 8

 

 

Ukupan plasman vozača za šampionat FIA LMP2 bodovi
1. Lapierre, Menezes, Richelmi 87
2. Rast, Rusinov 64
3. Senna, Albuquerque, Gonzalez 53
4. Derani, Dalziel 44
5. Stevens 41
6. Cumming 36
17. Cheng / Tung / Panciatici 6

 

 

Raspored trka u šampionatu FIA WEC 2016
25. – 26. mart Prolog, Paul Ricard, Francuska
17. april 6 sati Silverstonea, Velika Britanija
7. maj 6 sati Spa-Francorchampsa, Belgija
18. – 19. jun 24 sata Le Mansa, Francuska
24. jul 6 sati Nürburgringa, Nemačka
3. septembar 6 sati Ciudada de Mexico, Meksiko
17. septembar 6 sati Trkališta Amerika, Austin, SAD
16. oktobar 6 sati Fujija, Japan
6. novembar 6 sati Šangaja, Kina
19. novembar 6 sati Bahreina, Bahrein