Izveštaj o trci za Veliku nagradu SAD-a

Staza za trku Amerike (Circuit of the Americas – COTA) u Austinu bilo je poprište jedne od najuzbudljivijih trka u novijoj istoriji Formule 1. Mokra staza koja se postepeno sušila donela je brojne napete borbe među vozačima, od ulaska do vodećih. U prvom delu trke tim Red Bull Racing izmenjivao se na čelu sa timom Mercedes pa su tako i Daniel Ricciardo i Daniil Kvjat u jednom trenutku bili vodeći. Međutim, na kraju je Max Verstappen iz tima Toro Rosso ostvario najbolji rezultat među vozačima bolida pokretanih Renaultovom pogonskom jedinicom stigavši na cilj kao četvrti. Carlos Sainz je impresionirao osvajanjem sedmog mesta uprkos tome što je trku započeo sa početka. Daniel Ricciardo je trku završio na desetom mestu.
vn-sad

Ključne tačke trke:

• Tim Red Bull Racing u prvom delu trke se borio za vođstvo. Na startu se Daniil Kvjat probio na drugo, a Daniel Ricciardo na treće mesto. U napetoj borbi sa vozačima Mercedesa i nakon fantastičnih preticanja svaki od četvorice vozača preuzimao je vođstvo, ali je taj spektakl dvaput prekidan izlaskom virtuelnog sigurnosnog automobila.
• Na sve suvljoj stazi vozači Red Bulla počeli su da zaostaju, a nakon kasnog zaustavljanja u boksu za vreme trećeg izlaska sigurnosnog automobila našli su se na početku vodeće desetorice.
• Kvjat je u 41. krugu izleteo sa staze. Zbog razlike u nivou prianjanja guma izvrtio se i udario u ogradu, čime je trka za njega bila završena.
• Ricciardo je u prvom delu trke bio vrlo brz i čak se probio na čelo, ali je kasnije pao na sedmo mesto i našao se usred intenzivne borbe vozača timova Toro Rosso i McLarena. Na kraju je poklekao pred napadima Alonsa, a zatim i Nasra u Sauberu, ali se u poslednjem krugu probio ispred McLarena i zauzeo deseto mesto.
• Max Verstappen je tokom cele trke bio među vodećom desetoricom, menjavši pritom pozicije sa Ferrarijima, McLarenima i svojim timskim kolegom. Izlaske sigurnosnog automobila dobro je iskoristio za zaustavljanje u boksu pa je u poslednjoj trećini trke bio na trećem mestu, ali ga je u 47. krugu zahvaljujući svežijim gumama prestigao Vettel.
• Carlos Sainz je trku započeo sa početka zbog nesreće na mokroj stazi u prepodnevnim kvalifikacijama , ali se već u osmom krugu probio među vodeću desetoricu. Kasnije se našao u napetoj borbi za šesto mesto iz koje je na kraju kao pobednik izašao Button.

Rémi Taffin, voditelj operacija Renault Sporta F1 na trkačkim stazama:
Ovog vikenda nismo imali nikakvih problema sa pogonskim jedinicama, što dokazuje da smo doneli prave odluke. Startne pozicije su mnogo obećavale pa su oba tima u prvom delu trke bila vrlo konkurentna. Red Bullovi su bili vrlo brzi na prelaznim gumama za mokru stazu, ali su slabije iskorišćavali performanse guma za suvu stazu. Tim Toro Rosso pokazala se kao žilava i s Maxom ostvarila vrlo dobro četvrto mesto. Lewisu čestitamo na još jednom naslovu svetskog prvaka i novim rekordima zabeleženim u statistici.”Cyril Abiteboul, generalni direktor Renault Sporta F1:
Današnju trku za VN SAD-a vredi zabeležiti kao klasiku. Videli smo izmene na čelu, borbe među vodećima i među onima na startu, promenjive vremenske uslove, a na kraju i osvajanje naslova svetskog prvaka. Čestitamo Lewisu na trećem naslovu. Sa naše strane, najvažnije je da smo učestvovali u tim borbama, najpre sa Red Bullovima za vođstvo, a zatim i sa Toro Rossom za plasman na postolju. Jednako je važna i pouzdanost koja je ovog vikenda ponovno bila izuzetno dobra. Do kraja sezone preostaje nam da zadržimo taj nivo i u poslednje tri trke.
Rezultat VN SAD-a, Austin – 56 krugova, odnosno 308,405 km:
1. Lewis Hamilton V.B. Mercedes 1 h 50 m 52,703 s
2. Nico Rosberg Nem. Mercedes + 2,850 s
3. Sebastian Vettel Nem. Ferrari + 3,381 s
4. Max Verstappen Hol.   Toro Rosso – Renault   + 22,359 s
5. Sergio Perez Mek. Force India – Mercedes + 24,413 s
6. Jenson Button V.B. McLaren – Honda + 28,058 s
7. Carlos Sainz Špa. Toro Rosso – Renault + 30,619 s
8. Pastor Maldonado Ven. Lotus – Mercedes + 32,273 s
9. Felipe Nasr Bra. Sauber – Ferrari + 40,257 s
10. Daniel Ricciardo Aus.   Red Bull – Renault   + 53,371 s
Daniil Kvjat Rus.   Red Bull – Renault   odustao nakon 41 kruga
Najbrži krug trke: Nico Rosberg (49.). 1 m 40,666 s, prosečna brzina 197,154 km/h
Poredak svetskog prvenstva vozača bodovi
1. Lewis Hamilton Mercedes Velika Britanija 327
2. Sebastian Vettel Ferrari Nemačka 251
3. Nico Rosberg Mercedes Nemačka 247
4. Kimi Räikkönen Ferrari Finska 123
5. Valtteri Bottas Williams – Mercedes Finska 111
6. Felipe Massa Williams – Mercedes Brazil 109
7. Daniil Kvjat Red Bull – Renault – Renault Rusija 76
8. Daniel Ricciardo Red Bull – Renault Australija 74
9. Sergio Perez Force India – Mercedes Meksiko 64
10. Max Verstappen Toro Rosso – Renault Holadnija 45
11. Romain Grosjean Lotus – Mercedes Francuska 44
12. Nico Hülkenberg Force India – Mercedes Nemačka 38
13. Felipe Nasr Sauber – Ferrari Brazil 27
14. Pastor Maldonado Lotus – Mercedes Venezuela 26
15. Carlos Sainz Toro Rosso – Renault Španija 18
16. Jenson Button McLaren – Honda Velika Britanija 16
17. Fernando Alonso Ferrari Španija 11
18. Marcus Ericsson Sauber – Ferrari Švedska 9
19. Roberto Merhi Manor Marussia – Ferrari Španija 0
20. Alexander Rossi Manor Marussia – Ferrari ZDA 0
21. Will Stevens Manor Marussia – Ferrari Velika Britanija 0
Poredak svetskog prvenstva konstruktora bodovi
1. Mercedes Nemačka 574
2. Ferrari Italija 374
3. Williams – Mercedes Velika Britanija 220
4. Red Bull Racing – Renault Austrija 150
5. Force India – Mercedes Indija 102
6. Lotus – Mercedes Velika Britanija 70
7. Scuderia Toro Rosso – Renault Italija 63
8. Sauber – Ferrari Švajcarska 36
9. McLaren – Honda Velika Britanija 27
10. Manor Marussia – Ferrari Velika Britanija 0
Raspored trka svetskog prvenstva Formule 1 2015.:
1. VN Australije Melbourne 15. marta
2. VN Malezije Sepang 29. marta
3. VN Kine Šangaj 12. aprila
4. VN Bahreina Manama 19. aprila
5. VN Španjolske Barcelona 10. maj
6. VN Monaka Monte Carlo 24. maj
7. VN Kanade Montreal 7. jun
8. VN Austrije Spielberg 21. jun
9. VN Velike Britanije Silverstone 5. jul
10. VN Mađarske Budimpešta 26. jul
11. VN Belgije Spa-Francorchamps 23. avgust
12. VN Italije Monza 6. septembar
13. VN Singapura Singapur 20. septembar
14. VN Japana Suzuka 27. septembar
15. VN Rusije Soči 11. oktobar
16. VN SAD-a Austin 25. oktobar
17. VN Meksika Ciudad de Mexico 1. novembar
18. VN Brazila Interlagos 15. novembar
19. VN Abu Dhabija Yas Marina 29. novembar