Pod planinom Fuji nad timom Alpine osvanulo je sunce

Tim Alpine osvojila je drugo mesto u klasi LMP 2 u trci 6 sati Fujija

 

– vozači Nelson Panciatici, Paul-Loup Chatin i Vincent Capillaire za upravljačem bolida Alpine A450b prvi put su se popeli na pobedničko postolje na svetskom prvenstvu trka izdržljivosti
– sledeća trka održat će se za tri nedelje u Kini, u Šangaju

alpine-pod-planinom-fuji

Nakon ohrabrujućeg rezultata ostvarenog u trci 24 sata Le Mansa u junu, tim Signatech-Alpine u Japan je otputovala sa namerom da se prvi put popne i na pobedničko postolje u trkama svetskoga prvenstva.

Nelson Panciatici ostvario je najbolje vreme na prvom slobodnom treningu i tako je bolid Alpine A450b već prvog dana dokazao koliko je konkurentan. Zbog strategije koju je tim odabrao za trku, morali su da se zadovolje tek petim mestom u kvalifikacijama u klasi LMP 2.

Nedeljna trka 6 sati Fujija zbog snažnog pljuska je započela iza sigurnosnog automobila koji je stazu napustio tek nakon 38 minuta. Ubrzo se Paul-Loup Chatin na potpuno mokroj stazi probio na čelo klase LMP 2.

Chatin je odvozio tri izmene bez zamene guma, a zatim je upravljač predao Nelsonu Panciaticiju. Dok se staza postupno sušila, Panciatici je na prelaznim gumama za vlažnu stazu nizao brže krugove i utabao put do plasmana tima na pobedničko postolje.

Sat i pol pre završetka trke na red za upravljanje bolidom Alpine A450b, koji je sad već bio na gumama za suv asfalt, stigao je Vincent Capillaire. Capillaire je završio odličan rad tima tako što se do kraja trke sa trećeg popeo na drugo mesto. To je dosad najbolji plasman tima Signatech-Alpine u ovogodišnjem prvenstvu FIA WEC u klasi LMP 2 i istovremeno prvi put da se tim uvrstio među prvih deset u ukupnom poretku.

Philippe Sinault, šef tima Signatech-Alpine: „Ceo tim je ovaj vikend besprekorno odradio svoj posao, i u pogledu performansi bolida i u pogledu strategije za trku. Vremenski uslovi trku su učinili posebno uzbudljivom. Drugo mesto je zaslužena nagrada za sav rad i napredak ostvaren u poslednjih nekoliko trka. Paul-Loup izuzetno je započeo trku, Nelson je bio brz kao i uvek, a Vincent je odlično odvozio poslednji deo trke. Svi smo oduševljeni osvojenim drugim mestom. Taj plasman je još jedna važna prelomnica u istoriji marke Alpine.”


Paul-Loup Chatin:
„Drugo mesto je zaista odlična nagrada za sve članove tima. Znali smo da, ako ne napravimo nijednu grešku, možemo ostvariti vrlo dobar rezultat. Početak trke iza sigurnosnog automobila bio je vrlo razočaravajuć, ali staza nije omogućavala gotovo nikakvo prijanjanje. U prvom krugu sam bio vrlo oprezan, ali sam i bez prevelikog reskiranja uspeo da preuzmem vođstvo. Zatim sam zahvaljujući podacima koje sam dobio od tima uspeo da povećam prednost. Završetak moje trostruke izmene zbog promenjivih uslova bio je nešto teži, ali znao sam da moram da ostanem na stazi kako bi Nelson i Vincent imali što veće šanse da završe trku u skladu s našim planovima.”


Nelson Panciatici: „Ceo tim zaslužuje iskrene čestitke. Svi su vrhunski odradili svoj deo posla. Kad sam preuzeo bolid trebalo mi je otprilike deset krugova da gume zagrejem na odgovarajuću temperaturu. To mi je omogućilo da smanjim zaostatak za vodećima pre nego što sam predao upravljač Vincentu, koji je trku završio u velikom stilu. Vrlo sam srećan jer smo svi jako želeli taj plasman na postolju.”

Vincent Capillaire: Svi smo oduševljeni ostvarenim rezultatom. Smatram da je potpuno zaslužen. Usprkos uslovima, u vožnji bolida Alpine A450b zaista sam uživao, iako sam morao da budem vrlo oprezan da ne napravim grešku, jer se staza još uvek sušila. Tim je pripremio besprekornu strategiju koja nam je omogućila da uutrci igramo glavnu ulogu. Moja namera je bila da ostvarim plasman na pobedničkom postolju, zato je drugo mesto zaista odličan rezultat. Srećan sam što ga mogu podeliti sa Alpine i So24!”

Rezultat trke 6 sati Fujija (LMP 2)
1. G-Drive Racing, br. 26 198 krugova, 6 h 01 m 13,244 s
2. Signatech-Alpine, br. 36 + 32,372 s
3. G-Drive Racing, br. 28 – 1 krug
4. Extreme Speed Motorsports, br. 30 – 4 kruga
5. Team Sard Morand, br. 43 – 5 krugova
6. Strakka Racing, br. 42 – 6 krugova
7. Extreme Speed Motorsports, br. 31 – 12 krugova
Ukupan poredak timova u prvenstvu FIA WEC LMP2 (nakon šest trka, za trku 24 sata Le Mansa dodeljeni su dvostruki bodovi)
1. G-Drive, br. 26 134 boda
2. KCMG, br. 47 122 boda
3. G-Drive, br. 28 119
4. Extreme Speed Motorsports, br. 30 56
5. Team Sard Morand, br. 43 50
6. Signatech-Alpine, br. 36 48
7. Extreme Speed Motorsports, br. 31 48
8. Strakka Racing, br. 42 45
9. Oak Racing, br. 35 34
Raspored trka u prvenstvu FIA WEC 2015.
12. april 6 sati Silverstonea, Velika Britanija
2. maj 6 sati Spa-Francorchampsa, Belgija
13. -14. Jun 24 sata Le Mansa, Francuska
30. avgust 6 sati Nürburgringa, Nemačka
19. septembar 6 sati Trkališta Amerika, Austin, SAD
11. oktobar 6 sati Fujija, Japan
1. novembar 6 sati Šangaja, Kina
21. novembar 6 sati Bahreina, Bahrein