Novi motor Energy dCi 160 Twin Turbo: ponaša se kao 2-litarski motor, a potrošnja mu je za 25 posto manja

RENAULT, odličan proizvođač motora, odazvao se izazovu energetske efikasnosti u 2014. godini. Renault kao pobednički snabdevač motora za formulu 1 svoje iskustvo produktivno koristi za stalno poboljšavanje energetske efikasnosti svojih serijskih motora i za još bolji doživljaj i zadovoljstvo u vožnji. Najnoviji rezultat strategije smanjena zapremine motora je Energy dCi 160 Twin Turbo, prvi 1,6-litarski dizel motor sa dva turbo punjača.
Ovaj motor zapremine od 1.598 cm3 ima najveću snagu od 160 KS i značajnih 380 Nm obrtnog momenta, što znači, da kapacitetom postiže nivo 2-litarskih motora. Ovo revolucionarno dostignuće za motore sa 1,6 l zapremine donosi takođe 25 posto uštede u potrošnji goriva i emisiji CO2.

Poboljšane performanse zahvaljujući usklađenom radu dva turbo punjača Korišćenje tehnologije “Twin Turbo” (ugradnja dva turbo punjača) u dizel motor obezbeđuje odličnu kombinaciju obrtnog momenta pri malom broju obrtaja i veće i bolje ravnomerne snage pri većem broju obrtaja što značajno povećava zadovoljstvo u vožnji.

Sistem se sastoji od dva sekvencionalna ugrađena turbo punjača; – Prvi turbo punjač je sa veoma malom inercijom koja obezbeđuje veliki obrtni moment već pri niskim obrtajima, a time i brzu odzivnost motora pri pokretanju i ubrzanju. Za fleksibilnost i živahnost je važno da je 90 posto najvećeg obrtnog momenta dostupno već pri 1.500 obrtaja u minutu. – Drugi turbo punjač preuzima rad pri većim obrtajima i obezbeđuje postizanje velike snage (100 KS / litar zapremine), što obezbeđuje stabilno, kontinuirano i pouzdano ubrzanje sve do najviših obrtaja.

efikasnosti što naravno doprinosi koristi pri potrošnji goriva i emisiji CO2.

Tehnički doteran motor sa tehnologijama koje je Renault proverio u formuli 1
Stručno znanje iz oblasti urađenih turbo punjača nije jedina veza između 1,6-litarskog pogonskog sklopa Renault Energy F1 Power Unit i motora Energy dCi 160 Twin Turbo. Ovaj poslednji je primio brojne tehnologije koje proističu iz stručnog znanja Renaulta u formuli 1, a posebno u oblasti hlađenja i smanjenja trenja:
• Sistem poprečnog protoka rashladne tečnosti omogućava brže i efikasnije hlađenje komore za sagorevanje.
• Klipni prstenovi U-Flex (u obliku slova U u poprečnom preseku) su veoma fleksibilni i prilagođavaju se promenama oblika zidova cilindra, što je posledica oscilacije temperature i pritiska, pa tako obezbeđuju optimalan kompromis između efikasnosti i trenja.
• Obloga od amorfnog ugljenika DLC (Diamond Like Carbon) na bregastim osovinama ventila takođe smanjuje trenje.
Motor 1,6 Energy dCi 160 Twin Turbo je opremljen sistemom za ubrizgavanje goriva pod pritiskom od 1.800 bara, za optimalan rad sa dva turbo punjača. Ima takođe filter azotnih oksida (NOx Trap) i sistem za obnavljanje filtera čvrstih čestica i ispunjava zahtevne standarde za emisije Euro 6b.
Zahvaljujući svojoj efikasnosti ovaj motor je sasvim primeren za pogon većih automobila, zato je posebno namenjen dolazećim modelima Renaulta  segmenata D i E.